ForeningsFIF

Inspiration om fællesskab og sociale medier

Facebook for foreninger - Mind-set og muligheder

Gå tilbage til hold

Brug sociale medier til at nå de potentielle medlemmer

Deltag i kurset og giv foreningen bedre vilkår for rekruttering af nye medlemmer, frivillige, sponsorer mm. Afsæt to timer til en blanding af foredrag, workshop og erfaringsudveksling. Der er garanti for inspiration, tips og tricks, der umiddelbart kan omsættes i praksis.

På kurset får I bl.a. svar på disse spørgsmål

• Hvordan tænker Facebook, og hvordan udnytter man det som forening?
  • Hvad skal man tænke på, for at få et opslag vist til mange mennesker?
  • Hvorfor er Facebookbegivenheder måske det største uforløste potentiale i dansk breddeidræt?
  • Er potentielle medlemmer mest interesseret i datoer, priser og resultater eller i fællesskab og passion?

Kursusform

På to timer blander vi foredrag, cases, workshop og erfaringsudveksling.

Efter kurset

Brug mig som sparringspartner efter kurset. Det er i alles interesse, at I også får læringen implementeret, når I kommer hjem i foreningen efter kurset. Skriv en e-mail til mig, hvis I har spørgsmål eller andre overvejelser i ugerne og månederne efter kurset.

• Bestyrelsen
  • Kommunikationsudvalget
  • Andre Facebook-ivrige medlemmer

Kurset kan med fordel holdes for flere foreninger sammen eller for en enkelt større flersporet idrætsforening.

Pris for pladser på åbne kurser (Inkl. moms)

• 0 kr: Op til 5 personer fra den forening, der lægger lokale til
  • 650 kr: 1 person
  • 950 kr: 2-3 personer fra samme forening
  • 1.250 kr: 4-5 personer fra samme forening
  • Yderligere personer: 200 kr. pr. person

Se åbne kurser her, eller tag selv initiativ til et kursus i din forening.

Du er også velkommen til at få en fast pris på et kursus. Mange kommuner giver desuden tilskud til uddannelse af ledere i foreninger. Det kan være værd at undersøge.

Kan kurset kombineres med andre kurset?

Det kan med fordel kombineres med kurset Få flere deltagere med Facebookbegivenheder (Tre timer i alt)

Skriv til jakob@livetlykkes.dk for at høre mere om kurset.

Evalueringer

Evaluering1.pngEvaluering3.pngEvaluering4.pngEvaluering6.png

Instruktører

Jakob Lind Tolborg

Jakob Lind Tolborg stiftede i 2008 Løbeklubben på Facebook og udviklede den gennem 7 år til et brugerdrevet fællesskab med over 9.000 medlemmer. Han har derigennem tilegnet sig stor praktisk erfaring med digital kommunikation. Jakob er i dag konsulent og kursusudbyder med en misson om at gøre foreningslivet mere synlig. Han er desuden medlem af Dansk Orienterings-Forbunds strategiske kommunikationsområde.
Vi kan se, at du bruger Internet Explorer, hvilket kan medføre, at der er elementer på sitet, du ikke kan se. Vi anbefaler, at du anvender en opdateret og mere sikker browser, som f.eks. Google Chrome, Mozilla Firefox eller Microsoft Edge