Kursus: Rekruttering for foreninger via Facebook
De fleste foreninger har en Facebookside, men de færreste får ret meget ud af den i forhold til rekruttering. De kan gøre meget mere for at komme de potentielle medlemmer i møde - også uden at det kræver ret meget ekstra.
Kurset henvender sig til foreninger, der allerede har en Facebookside. Med simple aktiviteter i deres forening og effektiv markedsføring via Facebook er målet at blive en vedvarende synlig og inviterende forening.
Kurset er en øjenåbner i forhold til at gøre det nemt for de potentielle medlemmer at:
- Opdage foreningen? (Uden at være aktivt søgende)
- Lære foreningen at kende? (Hjemme fra sofaen)
- Prøve foreningens aktiviteter (Uden at være medlem - endnu)
- Melde sig ind i foreningen (Uden at fare vild på hjemmesiden)
Kurset er krydret med cases og praktiske fif, mens det konstant holder fokus på, at det skal være nemt for foreningen i dagligdagen.
Fremgangsmåden har givet nye medlemmer i andre foreninger:
- En atletikklub fik ni nye medlemmer med en enkelt åben træning og effektiv Facebookbegivenhed.
- En orienteringsklub fik 39% flere medlemmer på et år efter års faldende medlemstal.
- En tennisklub fik en nettotilgang på 90 nye medlemmer på to måneder ved talrige åbne aktiviteter
og effektive Facebookbegivenheder.
Målgruppen er Facebookredaktører, kommunikationsfolk og bestyrelsesmedlemmer i foreninger med en Facebookside og med fokus på rekruttering.
Referencer
Kurset har været afholdt i talrige kommuner og idrætsforbund. Spørg for en lokal og relevant reference.
Pris
Kursus med fysisk fremmøde (3 timer)
- 5.000 kr. for op til 25 deltagere
Webinar over to gange (2 x 2 timer)
- 6.000 kr
Priser er inkl. moms og transport
Tilkøb
Opfølgende coaching via online møde med specifikt fokus på den enkelte forening:
- 30 min for 350 kr.
- 60 min for 500 kr.
Opfølgende coaching via lukket Facebookgruppe oprettet specifik til alle kursusdeltagerne:
- 1 måned for 2.000 kr.
- 3 måneder for 3.000 kr.
- 6 måneder for 4.000 kr.
Priser er inkl. moms