Flere deltagere med en effektiv Facebookbegivenhed (Workshop)

Optimer markedsføringen af foreningens aktiviteter

Facebookbegivenheder er fantastisk til markedsføring af foreningsaktiviteter. Brug dem til åbent hus, åben træning, sæsonopstart og informationsmøder - eller til jeres motionsløb, cykelløb, bankospil, byfest eller andet.

Workshoppen kan enten afvikles med et større antal foreninger eller kun for én forening. Undervejs er der tid til at arbejde med en konkret aktivitet, som foreningen har i kalenderen, så de kan forlade workshoppen med en Facebookbegivenhed og en markedsføringsplan.

Workshop

Generelt gælder det, at flere svar på Facebookbegivenheden giver flere gæster på dagen. Kunsten er derfor at gøre en Facebookbegivenhed tillokkende for den rigtige målgruppe og at have en gennemtænkt markedsføringsplan. Det kræver erfaring

ForeningsFIF har i stor udstækning sat markedsføringen i system på en måde, der giver overblik, og som gør det nemt at gentage og optimere. Enhver forening, der vil benytte Facebookbegivenheder regelmæssigt kan få glæde af den proces.

Strategien

ForeningsFIF's bedste værktøj til markedsføring og rekruttering er en Facebookbegivenhed, som man med øvelse kan få ud til 10.000 mennesker i lokalområdet uden betalt annoncering.

Det kræver bl.a:

• En god aktivitet som foreningen typisk allerede afvikler i forvejen
  • Et godt blikfang på Facebookbegivenheden i forhold til målgruppen
  • At man fjerner eller minimerer diverse barrierer, som potentielle deltagere måtte have
  • En effektiv markedsføringsplan

Og kæden er ikke stærkere end det svageste led. Det er derfor, det kræver øvelse.

Det virker!

ForeningsFIF har hjulpet vidt forskellige foreninger med flere gæster til åbent hus og andre aktiviteter - og en række motionsløb med flere deltagere. Facebookbegivenheden var typisk den eneste væsentlig optimering i forhold til året før:

• Tennissportens Dag i Rødovre Tennisklub: Rekordtilgang af nye medlemmer, så alle rekrutterende tiltag blev stoppet før tid
  • Kvindeløbet i Kolding: 43% flere deltagere efter 5 års stabilt fald
  • Kolding-Løbet: 62% flere deltagere efter flere års fald
  • Hedelands Naturtrail: 101% flere deltagere end året før og 37% flere end deltagerrekorden

Se også referencerne ude til højre (Eller herunder hvis du bruger mobilen)

Forespørgsel

Skriv til jakob@livetlykkes.dk med spørgsmål og evt. forslag til dato.

Pris: 5.000 kr.

Workshop med fysisk fremmøde:

• 3 timers varighed
  • Én forening
  • 100% fokus på foreningens aktivietet
  • Support fra kursus til afvikling af aktiviteten
  • Pris inkl. moms og transport.
  • Ofte mulighed for refusion af kursusudgift hos kommunen

Pris: 6.000 kr.

Workshop med fysisk fremmøde:

• 3 timers varighed
  • Op til 25 deltagere
  • Lukket Facebookgruppe for deltagerne til erfaringsudveksling og hjælp fra ForeningsFIF op til tre måneder efter kurset
  • Pris inkl. moms og transport.

Referencer

Vi havde Jakob Lind Tolborg på besøg i Næsby i aftes til kursus om effektiv brug af Facebook-begivenheder til rekruttering. Det var supergodt?
(Næsby Tennis)

Det er gået SÅ fint: Som altid mange medlemmer til standerhejsning, HELT vildt mange til familetennis og 20!! til intro?
(Sorø Tennisforening)

Arrangementet var en kæmpe succes. Der er ingen tvivl om at din indsats på Facebook har haft en stor indflydelse på succesen. Tak for hjælpen. Vi vender tilbage, hvis vi skal lave andre tiltag.
(Gilleleje Tennisklub)

Gik super godt. Tennissportens dag 2024 blev afviklet med stor succes i lørdags, dejligt at se så mange der havde lyst til at prøve kræfter med verdens fedest sport ?????
(Holte Tennisklub)