Åbne træninger og Facebookbegivenheder skaber magi

Atletikklubberne gør klar til at udnytte sociale medier til rekruttering af nye medlemmer til ungdomsholdene. Herunder er mulighederne illustreret af to spritnye cases fra atletik hhv. orienteringsløb.

Der er ikke noget nyt i, at Facebookbegivenheder er sociale medier på steroider, og at de i kombination med åben træning er særdeles velegnede til rekruttering. Når folk har prøvet aktiviteterne og mødt nogle af medlemmerne, så melder nogle af dem sig typisk ind også ind i klubben.

Det undrer derfor, at fremgangsmåden ikke er mere udbredt i mange andre idrætsgrene.

Med Ugens Udfordring i periode 19. april - 20. juni 2021 går atletikklubberne mere målrettet til værks end nogen anden idrætsgren tidligere har gjort. Timingen er perfekt her på bagkanten af Corona, hvor rekordmange børn og unge står uden fritidsaktiviteter.

Herlev fik besøg af 20 nye unger til samme træning

En helt almindelig mandagstræning og en inviterende Facebookbegivenhed resulterende i så mange nye deltagere, at klubben måtte tage ekstra Corona-hensyn. De første indmeldelser tikkede allerede ind samme aften.

Se Facebookbegivenheden

• 3.494 personer i rækkevidde
  • 64 svar på begivenhed
  • Den normale gratis værktøjskasse blev suppleret af en Facebookannonce (Udgift: 500 kr.)
  • 20 nye unger til træning
  • 9 nye medlemmer kort efter (Indtægt: 4.500 kr.)

Orienteringsklub voksede med 33% på et år

Det er ikke nyt for OK73 Orientering i Gladsaxe at invitere løbere og børnefamilier med i skoven, når de alligevel selv træner søndag formiddag. Under Corona-restriktionerne voksede interessen, og det resulterede i en masse nye medlemmer.

Se Facebookbegivenheden

• 10.751 personer i rækkevidde
  • 0 kr. brugt på Facebookannonce
  • 76 svar på begivenhed
  • 26 nye deltagere + 9 tidligere deltagere
  • 33% flere medlemmer på et år (Fra 58 til 77 medlemmer)

Kom i gang med rekrutterende Facebookbegivenheder

Vælg den model, der passer bedst til dig:

Online kursus
Rekruttering med Facebookbegivenheder

Konsulenthjælp
Mulighed for webinar, workshop og løbende dialog. Vi starter med at kortlægge behov og muligheder, og så finder vi en model, der passer til din klub.