Rekruttering af frivillige og medlemmer hænger sammen

Begge dele starter i maskinrummet i foreningen, og de to indsatser gavner hinanden

Foreningslivet er nogle gange en gordisk knude:

• Det er nemmere at rekruttere nye medlemmer, når man har flere frivillige.
  • Det er nemmere at rekruttere flere frivillige, når man har flere medlemmer.

Det kan gøre en verden til forskel, hvis man får styr foreningens organisation og kommunikation.
Og omvendt kan man virkelig spænde ben for sig selv, hvis man ikke er bevidst om det.

På dette kursus kigger mere ind i folks hjerner end på Facebooks funktioner.

Kursusindhold

Den røde tråd er, at det skal være nemt at blive frivillig, nemt at blive medlem, og nemt at sidde i bestyrelsen. Det kræver god organisering og god kommunikation.

Vi veksler mellem præsentation, små øvelser og erfaringsudveksling mellem deltagerne og kommer forbi følgende:

• Intern kommunikaiton
  • Ekstern kommunikation
  • Adfærddesign
  • Organisation
  • Simple digitale værktøjer
  • Inspirerende cases

Cases

Uden at afslører alt for meget, så kommer vi bl.a. ind på:

• Foreningen, hvor bestyrelsen næsten gik ned med stress og afhændede størstedelen af opgaverne til andre medlemmer - og endte med at reducere bestyrelsens størrelse.
  • Holdet, der fyrede "Den gamle mand" og selv tog alle ansvar for alle opgaverne - og året efter havde dobbelt så mange spillere.
  • Foreningen, der havde sat alting på skinner - og kunne starte en ny aktivitet op og med træner og 40 deltagere på kun to måneder.

Forespørgsel

Skriv til jakob@livetlykkes.dk med spørgsmål og evt. forslag til dato.

Pris: 6.000 kr.

Kursus med fysisk fremmøde:

• 3 timers varighed
  • Op til 25 deltagere
  • Lukket Facebookgruppe for deltagerne til erfaringsudveksling og hjælp fra ForeningsFIF op til tre måneder efter kurset
  • Pris inkl. moms og transport.

Referencer

Spørg for en lokal og relevant reference.