Tennissportens Dag

Her kan du læse om en række cases med forskellige metoder:

• 2022: Kollektiv coaching af alle tennisklubber, der deltog i Tennissportens Dag, og løbende monitorering af deres Facebookbegivenheder.
  • 2024: Individuel workshop og/eller konsulenthjælp hos fire tennisklubber op til Tennissportens Dag med refussion af kursusudgifter hos deres respektive kommuner.

Scroll ned og find et setup, der også kunne virke i din forening.

2022: Markante fremgange ved kollektiv coaching af 192 tennisklubber

ForeningsFIF sendte løbende tips og tricks i måneden op til Tennissportens Dag til alle deltagende tennisklubber. Det inkluderede oprettelse af en Facebookbegivenhed og efterfølgende markedsføring. Nogle af de samme gode råd blev givet i Bevæg dig for livet - Tennis' arrangørgruppe på Facebook.

Det resulterede i markante fremgange (Sammenlignet med året tidligere)

• 130% flere Facebookbegivenheder
  • 163% flere svar på Facebookbegivenhederne
  • 300% flere klubber med mindst 20 svar
  • 433% flere klubber med mindst 30 svar

Endnu mere interessant, var der en tydelig sammenhæng mellem antal svar på klubbernes Facebookbegivenheder og antal fremmødte gæster.

2024: Kombination af workshop og konsulenthjælp individuelt tilpasset hver klub

Fire tennisklubber tilmeldte sig et forløb med fokus på markedsføring af Tennissportens Dag - og med mulighed for kompetenceløft i klubben og kursustilskud fra kommunen.

De fire klubber fik 36-63 svar på deres Facebookbegivenheder og endte på den skala som nr. 2, 3, 6 og 7 ud af 74 Facebookbegivenheder oprettet af 210 tennisklubber, der deltog i Tennissportens Dag 2024.

Næsby Tennis

Vi havde Jakob Lind Tolborg på besøg i Næsby i aftes til kursus om effektiv brug af Facebook-begivenheder til rekruttering. Det var supergodt?

• Workshop i foreningen til gavn for både Tennissportens Dag 2024 og diverse andre aktiviteter.
  • Herefter stod klubben selv for markedsføringen med support fra ForeningsFIIF
  • 36 svar på Facebookbegivenheden (Nr. 7 sammenlignet med alle andre tennisklubber)
  • 20 gæster på dagen
  • 7 nye medlemmer (10% medlemsfremgang)

Klubben søgte kommunalt tilskud for dækning af op til 100% af kursusudgifterne - og forventede 50%-75% retur.

Sorø Tennisforening

Det er gået SÅ fint: Som altid mange medlemmer til standerhejsning, HELT vildt mange til familetennis og 20!! til intro?

• Herefter stod klubben selv for markedsføringen med support fra ForeningsFIIF
  • 37 svar på Facebookbegivenheden (Nr. 6 sammenlignet med alle andre tennisklubber)
  • 25 gæster på dagen
  • 15 nye medlemmer (8% medlemsfremgang)

Klubben søgte kommunalt tilskud for dækning af op til 100% af kursusudgifterne.

Gilleleje Tennis Klub

Arrangementet var en kæmpe succes. Der er ingen tvivl om at din indsats på Facebook har haft en stor indflydelse på succesen. Tak for hjælpen. Vi vender tilbage, hvis vi skal lave andre tiltag.

• ForeningsFIF stod 100% for oprettelse og markedsføring af Facebookbegivenheden
  • 51 svar på Facebookbegivenheden (Nr. 3 sammenlignet med alle andre tennisklubber)
  • 50 gæster på dagen
  • 20 nye medlemmer (7% medlemsfremgang)

Holte Tennisklub

Gik super godt. Tennissportens dag 2024 blev afviklet med stor succes i lørdags, dejligt at se så mange der havde lyst til at prøve kræfter med verdens fedest sport ?????

• Herefter stod ForeningsFIF for oprettelse og markedføring af Facebookbegivenheden
  • 63 svar på Facebookbegivenheden (Nr. 2 sammenlignet med alle andre tennisklubber)
  • ? gæster på dagen (Bevæg dig for livet - Tennis' evaluering ikke besvaret)
  • ? nye medlemmer (Bevæg dig for livet - Tennis' evaluering ikke besvaret)

Klubben søgte kommunalt tilskud for dækning af op til 75% af kursusudgifterne.

Top-10 Facebookbegivenheder til Tennissportens Dag 2024

Samarbejde med ForeningsFIF er markeret med rødt.

71 svar - Hillerød Tennis & Padel Klub
63 svar - Holte Tennisklub
51 svar - Gilleleje Tennis Klub
47 svar - Allerød Tennis og Padel Klub
38 svar - Helsinge Tennisklub
37 svar - Sorø Tennisforening
36 svar - Næsby IF Tennis
35 svar - Helsingør Tennisklub
33 svar - Ledøje Smørum Tennisklub
32 svar - Tennis Club Odense

Derefter 64 Facebookbegivenheder med færre svar

Dereftter 136 tennisklubber uden Facebookbegivenheder

Åbent hus i din forening?

Har du brug for hjælp til effektiv markedføring og rekruttering?

Kontakt ForeningsFIF på jakob@livetlykkes.dk eller 3025 2310, så undersøger vi, hvordan det kan hænge bedst sammen for jer.

Kursus i din forening
Vi kan lave en målrettet workshop i din forening med 100% fokus på jeres aktivitet(er).

Mange kommuner giver et kursustilskud på 70-100%.

Konsulenthjælp
Har I allerede rigeligt om ørerne, så lad ForeningsFIF gøre arbejdet for jer. Det kræver typisk ikke ret mange ekstra indmeldelser, før det løber rundt økonomisk.

Dit specialforbund
Repræsenterer du et specialforbund med en landsdækkende kampagne ligesom Tennissportens Dag

Giv lyd - og evt. en kop kaffe.

Lad os snakke om, hvorfor det her er vigtigt for jeres foreninger, og hvordan vi kan benytte jeres aktiviteter til at kompetenceudvikle jeres foreninger.

Det bedste er jo, at foreningerne efterfølgende kan bruge samme fremgangsmåde til markedføring af mange andre aktiviteter.