Hjemmeside

Det er der, vi lægger de ting, vi skal kunne finde igen om uger, måneder og år. Det er vores bibliotek.

Det er typiske ikke den store oplevelse at snige sig ind på en forenings hjemmeside, og typisk er det nok også begrænset, hvor mange andre end klubbens medlemmer, der bruger den. Jo, hvis man allerede har besluttet sig for, at man vil begynde at spille badminton, så tjekker man sikkert lige de nærmste badmintonklubber ud - inkl. deres hjemmesider.

Derudover kommer folk ofte ind på hjemmesiden, fordi foreningen har skrevet noget på sociale medier og linket til mere information. Det betyder samtidig, at rigtig mange slet ikke ser forsiden på hjemmesiden. De ryger direkte ind på en helt specifik underside - og så er de væk igen.

Wordpress og alle de andre

Der er utallige forskellige programmer til at lave hjemmeside. Rigtig mange bruger Wordpress, og det skulle efter sigende være ret nemt at gå til. Jeg vil bare gerne have det endnu nemmere, og derfor har jeg rodet med et par andre programmer.

Anbefalinger

Google Sites
Det er lige så simpelt som mange andre Google produkter, og Google Sites arbejder gnidningsfrit sammen med mange af dem.

EasyMe
Få hjemmeside, medlemkartotek, kontingentopkrævninger, tilmeldinger og nyhedsbreve i samme super intuitive system. Klub ForeningsFIF bruger EasyMe.

Har du erfaringer med andre programmer til hjemmesider? Du er meget velkommen til at skrive et par linjer eller mere om det, så får det plads her.