Loading...

Gør klubberne mere synlige i lokalområdet

Der sker noget meget interessant, hvor man kvantificerer klubbernes brug af deres Facebooksider, gør det synligt og skaber en konkurrence mellem dem.

  • Flere klubber føler sig forbigået og opdager, at de slet ikke har en Facebookside.

  • Flere klubber gør en ekstra indsats for at få flere til at Synes godt om på deres Facebookside.

  • Flere klubber fokuserer mere på at få flere point hver måned og bliver samtidig mere synlige i deres respektive lokalområder.

Klubberne tager også godt i mod det:

Vi har fulgt med i Tennisligaerne, og det er fedt at se, hvor bredt vores opslag rammer, og hvor effektive de er. Det er et fedt initiativ... (Gentofte Tennisklub, 2019)

 

Metoden - Sådan virker det

Klubberne får point for alle interaktioner på deres opslag på deres Facebookside. De interaktioner, der bidrager mest til større rækkevidde og synlighed, giver flest point.

  • 1 point for hvert like eller lignende reaktion

  • 3 point for hver deling

  • 5 point for hver kommentar

Hver måned offentlig jeg stillingen i et opslag på Facebook, hvor jeg tagger klubbernes Facebooksider.

Klubberne skal have en Facebookside med mindst 100 synes godt om, for at jeg rent teknisk kan overvåge dem og automatisk registrere likes, delinger og kommentarer.

 

Skal vi også gøre din idræt mere synlig?

Hvis du giver en kop kaffe i Idrættens Hus, kommer jeg meget gerne forbi og viser mere. Send mig en e-mail, så tager vi den derfra.

Sammen kan vi gøre breddeidrætten mere synlig i Danmark. Det er et godt sted at starte, hvis man vil arbejde med rekruttering.

 

Orienteringsligaen

  • 2017: Index 100
  • 2018: Index 136
  • 2019: Index 177
  • 2020: Index 154
  • 2021: Index 192
  • 2022

Atletikligaen

  • 2020: Index 100
  • 2021: Index 143
  • 2022

Tennisligaen

  • 2017: Index 100
  • 2018: Index 135
  • 2019: Index 258

Herefter overtog Bevæg dig for livet - Tennis succesen.

Triatlonligaen

  • 2017: Index 100
  • 2018: Index 168