Facebookkursus for begyndere i frivillige foreninger

Mange mindre foreninger er slet ikke synlige i lokalområdet. Typisk har de en hjemmeside og måske en Facebookgruppe, men de kommunikerer stort set kun til sig selv og sine egne medlemmer.

Hvis ikke man kender de foreninger i forvejen, skal man være aktivt søgende på Google eller i kommunens foreningsregister. Herefter skal man måske tage mod til sig og skrive en e-mail til formanden, hvis man vil vide mere.

Kursusrækken så dagens lys, netop fordi Høje Taastrup Kommune var opmærksom på, at en række foreninger var fraværende både online og til diverse kommunale aktiviteter. Kursusrækken er også afholdt andre steder.

Kursusrække (3 x 3 timer)

Nedenstående punkter til de tre moduler er et udgangspunkt. Det altoverskyggende fokus er at starte helt fra bunden og gå langsomt frem, så alle er med. Der er god tid til spørgsmål og at til prøve det selv. Tryghed er vigtigere end konstant fremdrift.

Modul 1

• Introduktion til Facebook generelt
  • Oprettelse af personlig profil for dem, der mangler
  • Gennemgang af Facebooks elementer: Profiler, sider, grupper, begivenheder og nyhedsstrømme
  • Oprettelse af Facebookside for foreningen
  • Navigering på Facebook: Skift mellem profil og side. Find grupper og begivenheder

Deltagerne er nu godt i gang med Facebook, og de kan selv gå på opdagelse i universet.

Modul 2 (Evt. to uger senere)

• Lav opslag på Facebooksiden: Hvordan gør man? Hvad er værd at skrive om?
  • Brug billeder til at fange folks opmærksomhed
  • Opret Facebookbegivenheder for udvalgte aktiviteter i foreningen
  • Hvad får Facebook til at vise opslag og begivenheder til flere mennesker?
  • Del relevante opslag og begivenheder i lokale Facebookgrupper

Deltagerne kan nu begynde at drage deres egne erfaringer med markedsføring af deres foreninger.

Modul 3 (Evt. to uger senere)

• Hængepartier fra tidligere moduler
  • Hvad driller? Lad os fjerne knasterne med det samme
  • Yderligere punkter efter ønsker fra deltagerne
  • Ekstra øvelser

Deltagerne kan nu begynde at gøre deres foreninger mere synlige i lokalområdet.

Referencer

Kurset har været afholdt i flere kommuner. Spørg for en lokal og relevant reference.

Kursusrække med fysisk fremmøde (3 x 3 timer)

• 12.000 kr. for op til 15 deltagere

Priser er inkl. moms og transport

Tilkøb

Opfølgende coaching via online møde med specifikt fokus på den enkelte forening:

• 30 min for 350 kr.
  • 60 min for 500 kr.

Opfølgende coaching via lukket Facebookgruppe oprettet specifik til alle kursusdeltagerne:

• 1 måned for 2.000 kr.
  • 3 måneder for 3.000 kr.
  • 6 måneder for 4.000 kr.

Priser er inkl. moms