Kursus: Rekruttering for foreninger via Facebook

De fleste foreninger har en Facebookside, men de færreste får ret meget ud af den i forhold til rekruttering. De kan gøre meget mere for at komme de potentielle medlemmer i møde - også uden at det kræver ret meget ekstra.

Kurset henvender sig til foreninger, der allerede har en Facebookside. Med simple aktiviteter i deres forening og effektiv markedsføring via Facebook er målet at blive en vedvarende synlig og inviterende forening.

Kurset er en øjenåbner i forhold til at gøre det nemt for de potentielle medlemmer at:

• Opdage foreningen? (Uden at være aktivt søgende)
  • Lære foreningen at kende? (Hjemme fra sofaen)
  • Prøve foreningens aktiviteter (Uden at være medlem - endnu)
  • Melde sig ind i foreningen (Uden at fare vild på hjemmesiden)

Kurset er krydret med cases og praktiske fif, mens det konstant holder fokus på, at det skal være nemt for foreningen i dagligdagen.

Fremgangsmåden har givet nye medlemmer i andre foreninger:

• En atletikklub fik ni nye medlemmer med en enkelt åben træning og effektiv Facebookbegivenhed.
  • En orienteringsklub fik 39% flere medlemmer på et år efter års faldende medlemstal.
  • En tennisklub fik en nettotilgang på 90 nye medlemmer på to måneder ved talrige åbne aktiviteter
    og effektive Facebookbegivenheder.

Målgruppen er Facebookredaktører, kommunikationsfolk og bestyrelsesmedlemmer i foreninger med en Facebookside og med fokus på rekruttering.

Referencer

Kurset har været afholdt i talrige kommuner og idrætsforbund. Spørg for en lokal og relevant reference.

Kursus med fysisk fremmøde (3 timer)

• 5.000 kr. for op til 25 deltagere

Webinar over to gange (2 x 2 timer)

• 6.000 kr

Priser er inkl. moms og transport

Tilkøb

Opfølgende coaching via online møde med specifikt fokus på den enkelte forening:

• 30 min for 350 kr.
  • 60 min for 500 kr.

Opfølgende coaching via lukket Facebookgruppe oprettet specifik til alle kursusdeltagerne:

• 1 måned for 2.000 kr.
  • 3 måneder for 3.000 kr.
  • 6 måneder for 4.000 kr.

Priser er inkl. moms