Case: Tennissportens Dag 2022

Jeg har hjulpet Bevæg dig for livet - Tennis med at hjælpe 192 deltagende tennisklubber med mere effektive Facebookbegivenheder for Tennissportens Dag 2022.

Det resulterede i 136% flere Facebookbegivenheder, 163% flere svar på Facebookbegivenhederne, og klubberne med flest svar fik også flest gæster på dagen.

Herunder kan du dykke mere ned i resultaterne og læse om metoden. Kontakt mig gerne for at høre mere.

Resultater - Markedsføring

Indsatsen resulterede i markant flere Facebookbegivenheder og markant flere svar på begivenhederne sammenlignet med de samme tennisklubbers resultater året før.

• 106 arrangementer er oprettet som en Facebookbegivenhed (+136%)
  • 1616 personer har svaret på en Facebookbegivenhed (+163%)
  • 28 klubber fik mindst 20 svar (+300%)
  • 16 klubber fik mindst 30 svar (+433%)

Resultater - Fremmøde på dagen

Nedenstående resultatet er baseret på de 93 tennisklubber, der efterfølgende indrapporterede besøgstal til Bevæg dig for livet - Tennis

Det er værd at bemærke, at:

• Det lykkedes for et par klubber uden Facebookbegivenheder at få mange deltagere, hvilket giver et højere gennemsnit og en stor spredning på den sorte søjle. Kigger man derimod på medianværdierne, er de sorte og røde grupper næsten sammenlignelige.
  • For de klubber, der oprettede en Facebookbegivenhed, er der som forventet en klar sammenhæng mellem antal svar og antal gæster på dagen.
  • Kigger man på medianværdierne for de enkelte grupper, er værdien af mange svar på Facebookbegivenhederne endnu mere udtalt.

Yderligere data

Gennemsnit Spredning Median Gruppestørrelse
Ingen Facebookbegivenhed 14 17 7 37
0-9 svar 5 3 5 25
10-19 svar 10 5 12 11
20-29 svar 19 13 15 9
30+ svar 25 11 28 10

Metode

Klubberne blev vejledt effektivt på flere fronter i måneden op til Tennissportens Dag. Nogle af klubberne benyttede sig af det, mens andre ikke gjorde - som forventet.

Nyhedsbreve med trin for trin guide til effektive Facebookbegivenheder
Kontaktpersoner i alle 192 deltagende tennisklubber fik 6-8 nyhedsbrevene om oprettelse af Facebookbegivenheder (Inkl. blikfang, målgrupper og faldgruber) og efterfølgende rekruttering af deltagere. Modtagerne fik den rette information i små bider, netop når de havde brug for den.

Monitorering af oprettede Facebookbegivenheder
Der er en række faldgruber, man skal styre fri af, når man opretter en Facebookbegivenhed. Når det glippede tog jeg dialogen med klubbens Facebookadmin for at få det rettet hurtigst muligt.

Statistik over antal svar på klubbernes Facebookbegivenheder
Regelmæssig opdatering og publicering af oprettede Facebookbegivenheder og antal svar skabte konkurrence mellem klubberne i forhold til at komme højere op på ranglisten.

Opslag i Facebookgruppe
Gode råd og statistik blev ligeledes offentliggjort i Facebookgruppen Tennissportens Dag - arrangørgruppe, for at skabe yderligere opmærksomhed om projektet.

Gratis online kursus
Klubber, der ikke havde en Facebookside, fik hjælp til at oprette en ved hjælp af online kurset Opret Facebookside og kom godt i gang og en rabatkode.

Hotline
Klubberne blev opfordret til at kontakte mig, hvis de havde brug for hjælp, spørgsmål eller lignende.

Åbent hus i din forening?

Har du brug for hjælp til effektiv markedføring?

Din forening
Vi kan lave en målrettet workshop i din forening med 100% fokus på jeres aktivitet(er).

Mange kommuner giver 70-100% tilskud, og vi kan ofte designe workshoppen, så det passer til tilskuddet.

Dit specialforbund
Repræsenterer du et specialforbund med en landsdækkende kampagne ligesom Tennissportens Dag

Giv lyd - og evt. en kop kaffe.

Lad os snakke om, hvorfor det her er vigtigt for jeres foreninger, og hvordan vi kan benytte jeres aktiviteter til at kompetenceudvikle jeres foreninger.

Det bedste er jo, at foreningerne efterfølgende kan bruge samme fremgangsmåde til markedføring af mange andre aktiviteter.