Modul 3 - Rekruttering

Gør det nemt at prøve foreningens aktiviteter.

Styrk rekrutteringen i din forening gennem åbne aktiviteter og effektive Facebookbegivenheder. Det er i mine øjne - uden sammenligning - den mest oplagte rekrutteringsmetode. Alligevel er der alt for få foreninger, der mestre den.

Efter kurset ved du, hvad du skal fokusere på for at nå ud til mange flere personer i jeres lokalområde. Og når først folk har deltaget i en af jeres aktiviteter og mødt nogle af klubbens medlemmer, er sandsynligheden for indmeldelse langt større.

Hvorfor lige Facebookbegivenheder?

Lyt med her og få de to vigtigste grunde.

De færreste er bevidste om potentialet

Hvorfor er der ikke flere foreninger, der har succes med Facebookbegivenheder?

• Der er nogle faldgrupper, man skal styre fri af, når man opretter en Facebookbegivenhed,
  • Derefter skal man aktivt arbejde med begivenheden for at folk opdager den.
  • Og endelig er der nogle ting, man med fordel kan gøre i en bestemt rækkefølge.

Det lyder kompliceret. Det er det faktisk ikke, når man har forstået processen.

Kursusdeltagerne får en super lavpraktisk drejebog til Facebookbegivenheder, som de under kurset eller efterfølgende nemt kan justere til at passe til deres egne aktiviteter i deres lokalområde.

Case

Herlev Atletik fik 20 unger til prøvetræning ved at kombinere en helt almindelig mandagstræning med en effektiv Facebookbegivenhed. Ni af ungerne meldte sig efterfølgende ind.

Kunder

Kurset er afholdt med talrige kommuner, idrætsråd og specialforbund - ofteste som en kombination af Modul 2 og Modul 3.

Danmark Cykle Union (DCU) arrangerede 5 kurser over hele landet, der dækkede både Modul 2 og Modul 3. Betalingen på 500 kr. fra hver af de 40 deltagende klubber gjorde det omkostningsneutralt for DCU.

DBU Sjælland holdt et webinar for deres fodboldklubber op til sæsonstart.

Referencer

Alle referencer dækker kombinationen af Modul 2 og Modul 3.

Kurset var overraskende godt og brugbart. Jeg er ikke nogen superbruger af FB, men jeg kan se, at det er et redskab til at markedsføre sig på en nem og billig måde.
Ludmila Miklikova, Redaktør af klubbladet i Lyngby Kanoklub

Kurset har givet mig bedre indblik i, hvordan man får tiltrukket nye potentielle medlemmer til klubben.
Marianne Hansen, Bestyrelsesmedlem i Nakskov Tennisklub

Den gode nyhed er, at det faktisk slet ikke er svært.
Sanna Bernhardt, Bestyrelsesmedlem i Sport Horsens

Præsentationen var logisk opbygget, forståelig og med humor.
Kirsten Hildebrandt, Formand for Peder Most Garden

Online kursus

Rekruttering med Facebookbegivenheder

Kurset består af små videoer af højst fem minutters varighed.

Du kan hele tiden kigge med på min skærm undervejs - og nemt finde tilbage, hvis der er noget, du skal se igen.

Pris: 500 kr.

Hvor mange nye medlemmer skal I have, får kurset har betalt sig selv?

Tilmeld dig nu

Fysisk kursus

Download flyer om kombinationen, der dækker både Modul 2 og Modul 3 på 3 timer.

Pris: 5.000 kr. for op til 25 deltagere.

Få to gratis pladser: Tag initiativet, sørg for lokalet og bryg kaffen. Vi opretter kurset og rekrutterer mindst 6 andre betalende deltagere (695 kr. hver).

Mange kommuner giver tilskud til kurser og uddannelse af foreningsledere.

Geografisk og tidsmæssig afstand til lignende kurser er påkrævet.

Webinar

Afsæt 1½ time til en virtuel udgave af kurset.

Deltagelse koster 245 kr., og webinaret bliver afviklet ved mindst 10 deltagere.

Eller 5.000 kr. for et ubegrænset antal deltagere.

Eksklusiv workshop

Vi sætter os sammen i din forening og optimerer kommunikationen omkring jeres rekrutterende aktiviteter.

Vi opretter Facebookbegivenheden, og vi udarbejder en deltaljeret plan for det efterfølgende arbejde.

Planen kan I nemt tilpasse til andre aktiviteter efterfølgende.

Mange kommuner giver tilskud til kurser og uddannelse af foreningsledere.

Konsulenthjælp

Har din forening behov for sparring i forbindelse med synlighed, kommunikation og rekruttering?

Jeg er tilknyttet foreninger og idrætsråd som ekstern konsulent med betaling pr. klippekort.