Styrk idrætsrådet - Styrk foreningerne - Skab synergi

Hvem vil idrætsrådet være relevant for?

Der er ingen grund til at have en Facebookside, hvis man kun vil være relevant for medlemsforeningernes bestyrelser og idrætskonsulenter og politikere i kommunen. Det kan man mere effektivt klare med e-mails.

Vil man derimod bidrage til gøre idrætten og dens udvikling relevant for almindelige borgere i kommunen, bliver det svært at komme uden om en aktiv Facebookside.

Folk kommer jo ikke lige forbi idrætsrådets hjemmeside, med mindre de allerede er involveret i et af jeres projekter.

Idrætsråds-ligaen på Facebook

Hvilke idrætsråd får mest ud af deres Facebooksider. I 2022 opdaterer jeg Idrætsråds-ligaen hver måned på Facebooksiden Idrætsrådet - Foreningsfif.

Her gælder det om at få folk til at reagere på opslag på Facebooksiden. Når folk liker, deler og kommenterer, fortæller det Facebook, at opslagene er relevante for folk. Det får Facebook til at vise opslagene til flere personer.

Følg med på Facebooksiden Idrætsråd

Styrk idrætsrådet

Sæt Facebooksiden smart op og følg med i, hvad der foregår på alle medlemsforeningernes Facebooksider.

Herefter kan idrætsrådets Facebookside like, kommentere og dele medlemsforeningernes opslag og begivenheder.

Det gør både idrætsrådet og medlemsforeningerne mere synlige overfor folk i lokalområdet.

Og det behøver ikke at tage mere end 5 minutter om dagen.

Jeg har hjulpet andre idrætsråd med at sætte deres Facebookside op til det.

Styrk foreningerne

Invester i synlighed, kommunikation og rekruttering i medlemsforeningerne.

Tag initiativ til kurset Rekruttering for foreninger via sociale medier. De fleste kommuner og idrætsråd starter med Modul 2+3.

Styrkede medlemsforeninger styrker også idrætsrådet.

Konsulenthjælp

Andre idrætsråd har en klippekortordning og bruger mig som ekstern konsulent til eksempelvis:

• Løbenede oplæring og kompetenceudvikling.
  • Mindre opgaver, som foreningen ikke selv har mulighed for at prioritere.