Modul 2 - Rekruttering

Gør det nemt at lære foreningen at kende

Foreningen viser aktiviteter, medlemmer og begejstring frem via opslag på Facebooksiden og husker at gøre det relevant og interessant for deres potentielle medlemmer.

En analyse på tværs af næsten 700 tennisklubber viste en sammenhæng mellem aktivitet på klubbernes Facebooksider og fremgang i deres medlemstal.

Kurset fokuserer på at vise alle sider af foreningen frem og at gøre det nemt at administrere Facebooksiden i dagligdagen. Ellers bliver det ikke gjort.

Annoncering på Facebook kommer vi typisk ikke ind på. Det er sjældent nødvendigt, når man udnytter andre muligheder, der ligger lige for - inkl. Facebookbegivenheder. Men man Kan naturligvis få en ekstra effekt af at smide et mindre beløb efter en annonce.

Målgruppen er Facebookredaktører, kommunikationsfolk og bestyrelsesmedlemmer i foreninger med en Facebookside. Det er en stor fordel at deltage flere fra samme forening.

Kunder

Kurset er afholdt med talrige kommuner, idrætsråd og specialforbund - ofteste som en kombination af Modul 2 og Modul 3.

Danmark Cykle Union (DCU) arrangerede 5 kurser over hele landet, der dækkede både Modul 2 og Modul 3. Betalingen på 500 kr. fra hver af de 40 deltagende klubber gjorde det omkostningsneutralt for DCU.

DBU Sjælland holdt et webinar for deres fodboldklubber op til sæsonstart.

Referencer

Alle referencer dækker kombinationen af Modul 2 + Modul 3.

Kurset var overraskende godt og brugbart. Jeg er ikke nogen superbruger af FB, men jeg kan se, at det er et redskab til at markedsføre sig på en nem og billig måde.
Ludmila Miklikova, Redaktør af klubbladet i Lyngby Kanoklub

Kurset har givet mig bedre indblik i, hvordan man får tiltrukket nye potentielle medlemmer til klubben.
Marianne Hansen, Bestyrelsesmedlem i Nakskov Tennisklub

Den gode nyhed er, at det faktisk slet ikke er svært.
Sanna Bernhardt, Bestyrelsesmedlem i Sport Horsens

Præsentationen var logisk opbygget, forståelig og med humor.
Kirsten Hildebrandt, Formand for Peder Most Garden

Fysisk kursus

Download flyer om kombinationen, der dækker både Modul 2 og Modul 3 på 3 timer

Pris: 5.000 kr. for op til 25 deltagere.

Få to gratis pladser: Tag initiativet, sørg for lokalet og bryg kaffen. Vi opretter kurset og rekrutterer mindst 6 andre betalende deltagere (695 kr. hver).

Mange kommuner giver tilskud til kurser og uddannelse af foreningsledere.

Geografisk og tidsmæssig afstand til lignende kurser er påkrævet.

Afsæt 1½ time til en virtuel udgave af kurset.

Deltagelse koster 245 kr., og webinaret bliver afviklet ved mindst 10 deltagere.

Eller 5.000 kr. for et ubegrænset antal deltagere.

Konsulenthjælp

Har din forening behov for sparring i forbindelse med synlighed, kommunikation og rekruttering?

Jeg er tilknyttet foreninger og idrætsråd som ekstern konsulent med betaling pr. klippekort.