Hvorfor Facebookbegivenheder?

Når man ser en interessant aktivitet nogle uger eller måneder ude i fremtiden, husker man det så? Ser man det på et Facebookopslag, Instagram, flyer i postkassen, lokalavisen eller i idrætscenteret, får man det typisk ikke ind i kalender med det samme.

Resultatet er, at man glemmer det igen, eller at man får arrangeret noget andet på samme tidspunkt.

Hvis man derimod ser Facebookbegivenheden, kan man med et enkelt klik svare på begivenheden. Og man kan ligeså hurtigt få importere det til eksempelvis sin Google kalender. Herefter vil man på påmindelser.

Når man svarer på en Facebookbegivenhed, viser Facebook den til flere personer. Måske svarer nogle af dem også på den. Og så viser Facebook ... (OK, du har fanget den)

PR-hjulet

Start i det grønne område og kør et par gange rundt. En optimeret Facebookbegivenhed har en selvforstærkende effekt, som forklaret ovenfor.

Der er dog masser af muligheder for at stikke en kæp i PR-hjulet. Det kræver erfaring af optimere Facebookbegivenheden, så hjulet drejer gnidningsfrit rundt. Og det kommer kun til at dreje rundt, hvis der er nogle, der opdager begivenheden.

Derfor skal man både oprette Facebookbegivenheden og derefter markedsføre Facebookbegivenheden.

Foreninger, der er vedvarende synlige og inviterende, får typisk en løbende tilgang af nye medlemmer. Det er ikke mindst fordi, deres Facebookbegivenheder igen og igen når ud til mindst 5.000 personer i lokalområdet.

Gør man sig umage, kan en Facebookbegivenhed nå ud til endnu flere mennesker - også uden brug af betalt annoncering.

Tilbage til Foreningsakademiet

Få hjælp til jeres Facebookbegivenheder

Tjek workshoppen Få flere deltagere, og tjek også gerne, om ikke din kommune giver tilskud til kurser indenfor foreningsudvikling og rekruttering.

Eller få et hurtigt kommunikationstjek.