Markedsfør Facebookbegivenheder via egne grupper
Selvom vi opretter Facebookbegivenhederne på foreningens Facebookside, kan de godt efterfølgende komme ind i en foreningens Facebookgruppe(r) - og lidt senere i processen i andre relevante grupper. Det er der flere gode grunde til at gøre:
- I foreningens Facebookgruppe(r) kan vi ret effektivt nå ud til mange medlemmer
- I andre lokale Facebookgrupper kan vi ret effektivt nå ud til mange andre potentielle deltagere
- Mange medlemmer i en Facebookgruppe vil få en notifikation, når der kommer et nyt opslag i gruppen
- Det er muligt at formatere teksten i et opslag i en gruppe, hvilket giver ekstra blikfang. Vælg en del af teksten, hvorefter der kommer mulighed for formatering af overskrift, fed, kursiv, punktopstilling mm.
- En begivenhed, der er delt ind i en gruppe, vil efterfølgende fremgår af fanebladet Begivenheder i gruppen
Hvordan gør man det?
Det har tidligere været lettere forvirende at benytte Del-knappen på en begivenhed til at dele noget i en gruppe. Det er efterhånden blevet meget mere intuitivt. Knappen har en pil mod højre.
- Tryk på Del-knappen
- Vælg Del i en gruppe
- Vælg den pågældende gruppe
- Tilføj en motiverende tekst til opslaget
- Formater meget gerne teksten
Husk at vælge din personlige profil, hvis det er en gruppe, du selv er medlem af. Eller vælg foreningens profil, hvis det er en gruppe, som foreningen er medlem af.
Alternativ metode
Denne metode benytter jeg selv:
- Kopier webadressen på begivenheden
- Skriv opslaget i gruppen og indsæt webadressen som en del af teksten. Når begivenheden er hevet ind i opslaget, kan man evt. slette webadressen igen.
- Jeg formaterer naturligvis teksten i opslaget for at få ekstra blikfang.
Denne metode giver derudover mulighed for at indsætte links til flere begivenheder i samme opslag. Det er dog kun den ene begivenhed, der tæller som en deling, og det er kun den, der efterfølgende vil fremgå af fanebladet Begivenheder i gruppen.
Tilbage til: