Online tilmelding til rekrutterende aktiviteter

Det nemmeste er ofte at skrive på foreningens Facebookbegivenhed, at der ikke er tilmelding, og at man bare møder op. Men det kan være værd at gå en omvej og lave en online tilmelding.

Hvis man ikke gør det, kan man ikke efterfølgende komme i kontakt med de potentielle medlemmer, der netop har prøvet foreningens aktiviteter.

Beder man dem derimod om at udfylde en tilmeldingsformular, kan man efterfølgende sende dem en e-mail og sige tak for i dag og inkludere link(s) til kommende aktiviteter og evt. link til indmeldelse på hjemmesiden.

Og man kan sende dem et nyhedsbrev nogle gange om året.

Hvordan laver man en online tilmelding?

Mange idrætsforeninger har allerede Klubmodul, Holdsport eller lignende, og de må have det indbygget.

Mange hjemmesider er bygget i Wordpress eller lignende, og igen må det være indbygget eller kunne tilvælges.

Derudover kan det nemt og hurtigt sættes op med Google Forms, hvor man får samlet navne, kontaktoplysninger mm. i et regneark. Man kan linke til formularen eller man kan lægge den ind på foreningens hjemmeside.

Personligt bruger jeg Easyme både arbejdsmæssigt og foreningsmæssigt, men det er ikke gratis - og jeg kom ind til en noget lavere månedlig pris, end det står til nu.

Brug for hjælp

Der er mange måder at gøre det på, og mine erfaringer siger mig, at det er vigtigt at gøre det nemmest muligt i dagligdagen. Ellers får man ikke brugt det, og så kan det være lige meget.

Skriv til jakob@livetlykkes.dk, hvis du har brug for hjælp til at komme i gang selv - eller har brug for ekstra hænder til at sætte det op.

Tilbage til: