Modul 1 - Rekruttering

Gør det nemt at opdage foreningen

Hvorfor skal din forening egentlig have en Facebookside? Jo, hvis I kun har en eller flere Facebookgrupper, er I primært synlige for jer selv. En Facebookside gør det derimod meget nemmere for folk i lokalområdet at opdage jer og lære om klublivet og aktiviteterne - mens de sidder hjemme i sofaen.

Hvis du er i tvivl, om I har en gruppe eller side, så taler alle erfaringer for, at det er en gruppe.

Hvis din forening allerede har en Facebookside, kan der stadig være nogle ting på siden, I bør optimere.

• På mange Facebooksider kan man ikke se hele logoet.
  • Eller coverbilledet bliver ikke vist hensigtsmæssigt på både PC og mobil.
  • Enkelte indstillinger står helt tosset fra starten af, og de færreste får dem rettet.
  • Og slå evt. nogle notifikationer fra, så du ikke drukner i dem.

Kunder

Det fysiske kursus har været afholdt for en række tennisklubber i Aalborg og Vendsyssel i samarbejde med Bevæg dig for livet - Tennis.

Online kurset bliver ofte benyttet som supplement til fysiske kurser og webinarer i Modul 2. Det giver mulighed for at få ekstra foreninger med, idet Modul 2 forudsætter, at man allerede har en Facebookside.

Online kursus

Opret Facebookside og kom godt i gang

Kurset består af små videoer af højst fem minutters varighed.

Du kan hele tiden kigge med på min skærm undervejs - og nemt finde tilbage, hvis der er noget, du skal se igen.

Pris: 250 kr.

Tilmeld dig nu

Fysisk kursus

Kurset dækker både Modul 1 og Modul 2 og tager 3 timer.

Pris: 5.000 kr. for op til 25 deltagere.

Få to gratis pladser: Tag initiativet, sørg for lokalet og bryg kaffen. Vi opretter kurset og rekrutterer mindst 6 andre betalende deltagere (695 kr. hver).

Mange kommuner giver tilskud til kurser og uddannelse af foreningsledere.

Geografisk og tidsmæssig afstand til lignende kurser er påkrævet.

Afsæt 1½ time til en virtuel udgave af kurset.

Deltagelse koster 245 kr., og webinaret bliver afviklet ved mindst 10 deltagere.

Konsulenthjælp

Har din forening behov for sparring i forbindelse med synlighed, kommunikation og rekruttering?

Jeg er tilknyttet foreninger og idrætsråd som ekstern konsulent med betaling pr. klippekort.