En sundere og mere idrætsaktiv kommune

Det er så nemt at gemme sig væk i en idrætshal eller et andet foreningslokale, og i alle kommuner er der rigtig mange foreninger, som meget få af byens borgere kender til.

Jamen, kommunen har jo et fint foreningsregister.

Har I tal på, hvor mange af byens borgere, der har været forbi den side? Udover foreningernes egne bestyrelsesmedlemmer.

Foreningsregisteret er glimrende - men utilstrækkeligt. Folk er ikke opsøgende på samme måde som for 10 år siden. Det er nødvendigt at supplere med kommunikation, der dukker op foran målgruppen, uden at de er aktivt søgende.

Det er fuldstændigt det samme som en forening, der kun har en hjemmeside og evt. en Facebookgruppe. Det er dem, der ender som de hemmelige foreninger.

Skub foreningerne tættere på borgerne

Hvor mange af kommuens foreninger har en aktiv Facebookside?
(Hvis de kun fortæller om alle de gode resultater hos deres bedste udøvere, så tæller det ikke)

Hvor mange holder åbent hus eller åben træning mere end en gang om året?
(En stand på en kommunal foreningsdag tæller ikke)

Hvor mange af dem bruger en Facebookbegivenhed til at inviterer deres potentielle medlemmer?
(Færre end 10 svar på begivenheden, så tæller den ikke)

Hvor mange af dem har endnu ikke en Facebookside?
(De har sikkert en Facebookgruppe og ved ikke, hvad de går glip af)

Udvalgte kurser

Kom godt i gang med Facebooksiden

Online kursus: Giv alle foreningerne gratis adgang for en fast pris betalt af kommunen.

Workshop: Giv foreningerne mulighed for praktisk hjælp til at oprette siden og komme i gang.

Den synlige og inviterende forening

Kursus: Arranger et kursus for foreningerne og giv foreningslivet et generelt løft.

Peptalk: Et kortere oplæg som øjenåbner evt. i forbindelse med en foreningsdag.

Flere medlemmer via åbne aktiviteter

Workshop: Giv foreningerne redskaber og motivation til at invitere potentielle medlemmer tættere på.