Markedsfør Facebookbegivenheder som et dansegulv
Hvis man opretter sin Facebookbegivenhed og deler den i lokal Facebookgrupper, inden nogle har nået at svare på den, skyder man typisk sig selv i foden. En god aktivitet og et lækkert blikfang hjælper ikke, hvis folk ikke tør svare på begivenheden. Så går PR-hjulet bare i stå.
Når man ikke kender foreningen og ikke har prøvet aktiviteten før, vil mange gerne have mulighed for at gemme sig i mængden. De vil faktisk helst hænge i baren til at starte med (For at blive i dansegulvsanalogien)
Hvis ingen (Eller meget få) har svaret på begivenheden, klikker folk videre. Hvis ti andre har svaret på begivenheden giver det til gengæld de fleste en vis tryghed. Hvis de tilmed kender nogle af de ti andre, er det naturligvis et ekstra plus. (Huskede du at gøre deltagerlisten synlig på begivenheden?)
Perfekt illustreret i denne klassiske video
Se videoen og gør følgende overvejelse to minutter inde i den:
Hvor mange havde modet til at rejse sig op og danse med, da der var fem deltagere? Og da der var 20 deltagere?
Hvor tippede den?
Foreningers fantastisk fordel
- Er der mange i din forening, der kender hinanden?
- Har de tilmed prøvet jeres aktiviteter før?
- Er de trykke ved at møde op?
Ja, ja og ja - er jeg ret sikker på. Derfor skal du have nogle af dem til at svare på begivenheden først. De skal åbne dansegulvet, og derefter vil det kræve meget mindre af andre også at svære på begivenheden - og at dukke op på dagen.
Det er simpelt men vigtigt. ?
Tilbage til: