Opdrag medlemmerne til at bruge Facebookbegivenheder
Hvis ikke medlemmerne svarer på foreningens Facebookbegivenheder, bliver resten langt sværere. Det er en vigtig del af fundamentet i rekruttering med Facebookbegivenheder, at det er medlemmers opgave at åbne dansegulvet.
Men hvordan får man dem til det?
Først og fremmest får vi aldrig alle medlemmer til det.
- Nogle er slet ikke på Facebook, og det er nok spildt energi at forsøge at ændre det.
- Mange er på Facebook, men de er ikke bevidste om, at det hjælper foreningen, når de interagerer med foreningens begivenheder og opslag. Det er til at ændre på.
- En del er på Facebook, og de svarer allerede på udvalgte begivenheder. Super!
Kort fortalt, så snak om det - og skriv det.
- Fortæl til træning, generalforsamling, sociale aktiviteter eller andre gange, hvor folk er samlet, at det gør en forskel.
- Skriv det på begivenhederne, på hjemmesiden, i nyhedsbreve eller lignende.
- Hæng en plakat op i klubhuset
- Giv en symbolisk rabat i caféen, hvis man har en af klubbens Facebookbegivenheder i kalenderen på sin Facebookprofil.
Eksempel fra AMOK - Amager Orienteringsklub
De har tidligere beskrevet, hvad der virker for dem.
Tilbage til: