Loading...

Opdrag medlemmerne til at bruge Facebookbegivenheder

Hvis ikke medlemmerne svarer på foreningens Facebookbegivenheder, bliver resten langt sværere. Det er en vigtig del af fundamentet i rekruttering med Facebookbegivenheder, at det er medlemmers opgave at åbne dansegulvet.

 

Men hvordan får man dem til det? 

Først og fremmest får vi aldrig alle medlemmer til det.

  • Nogle er slet ikke på Facebook, og det er nok spildt energi at forsøge at ændre det.
  • Mange er på Facebook, men de er ikke bevidste om, at det hjælper foreningen, når de interagerer med foreningens begivenheder og opslag. Det er til at ændre på.
  • En del er på Facebook, og de svarer allerede på udvalgte begivenheder. Super!

Kort fortalt, så snak om det - og skriv det.

  • Fortæl til træning, generalforsamling, sociale aktiviteter eller andre gange, hvor folk er samlet, at det gør en forskel.
  • Skriv det på begivenhederne, på hjemmesiden, i nyhedsbreve eller lignende.
  • Hæng en plakat op i klubhuset
  • Giv en symbolisk rabat i caféen, hvis man har en af klubbens Facebookbegivenheder i kalenderen på sin Facebookprofil.

 

Eksempel fra AMOK - Amager Orienteringsklub

De har tidligere beskrevet, hvad der virker for dem.

 

Tilbage til: