Styrk orienteringsklubben

Gør rekruttering nemmere og mere effektiv med større synlighed, åbne aktiviteter og effektive Facebookbegivenheder. Det øger kendskabet til klubben og lokker potentielle medlemmer tættere på.

Cases

• Orienteringsklubberne øgede deres synlighed med 92% fra 2017 til 2021 - Vurderet ud fra interaktioner på deres Facebooksider. (Se nedenfor)
  • Orienteringsklubberne øgede antal svar på deres rekrutterende Facebookbegivenheder med 377% fra 2017 til 2021. (Se nedenfor)
  • Flere orienteringsklubber oplever en vedvarende medlemsfremgang ved at benytte strategien med åbne træninger markedsført med effektive Facebookbegivenheder. (Se Rekruttering Modul 3)

Orienteringsligaen på Facebook

Hvilke orienteringsklubber får mest ud af deres Facebooksider. I 2022 opdaterer jeg Orienteringsligaen hver måned på Facebooksiden Orienteringsløb.dk. På Facebookligaer kan du læse om tankerne bag konceptet og den øgede synlighed, det har skabt i denne og andre idrætsgrene.

Rekrutterende Facebookbegivenheder

Hvilke orienteringsklubber får mest ud af deres rekrutterende Facebookbegivenheder. Det er orienteringsaktiviteter, hvor ikke-medlemmer også er velkomne, og hvor billedet og/eller titlen på Facebookbegivenheden virker inviterende.

I 2022 opdaterer jeg Orienteringsligaen hver måned på Facebooksiden Orienteringsløb.dk. Her kan du se fremgangen, siden jeg startede med at arbejde med orienteringsklubberne i 2018.

Følg med på Facebook

Samarbejde med forbundet

• Ansat som klubudviklingskonsulent i 2018-2021
  • Fortsætter analyserne Orienteringsligaen på Facebook og Rekrutterende Facebookbegivenheder i 2022

Hop med på et eksisterende kursus eller tag initiativ til et nyt.

Se mere om mulighederne på:

Konsulenthjælp

Andre idrætsforeninger har en klippekortordning og bruger mig som ekstern konsulent til eksempelvis:

• Løbenede oplæring og kompetenceudvikling.
  • Mindre opgaver, som foreningen ikke selv har mulighed for at prioritere.