Loading...

Markedsfør Facebookbegivenheder til medlemmerne

Så snart begivenheden er oprettet, skal vi have nogle til at svare på den. Det tjener to formål:

  • Facebook vurderer den som værende mere interessant og viser den til flere.
  • Når andre opdager den, virker den også mere interessant.

Når det er en forening, vil en del medlemmer typisk deltage eller hjælpe til på anden måde. Vi skal have nogle af dem til at svare på begivenheden og åbne dansegulvet, og her kan det være nødvendigt at opdrage medlemmerne.

Det er til gengæld forskelligt, hvordan foreninger kommunikerer elektronisk med sine medlemmer. Herunder følger et idekatalog.

 

Foreningens Facebookside

Når Facebooksiden opretter en begivenhed, bliver siden automatisk deltager. Så langt så godt. Det første svar kom helt af sig selv.

 

Dig selv

Du må selv gå foran, så tryk Deltager eller Interesseret, så snart begivenheden er oprettet. Husk, at du skal skifte til din egen profil for at gøre det. Nu har vi to svar på begivenheden helt uden at forstyrre andre.

 

Foreningens hjemmeside

De fleste har nok en kalender eller aktivitetsoversigt på foreningens hjemmeside, som nok primært bliver brugt af medlemmerne. Når der er oprettet en Facebookbegivenhed for en aktivitet, er det en god vane altid at linke videre til Facebookbegivenheden. 

 

Personlige invitationer

Hvis du er Facebookvenner med andre i foreningen, har du mulighed for at invitere dem til begivenheden. Tryk på knappen Inviter og udvælg relevante venner. Husk, at du skal skifte til din egen profil for at gøre det.

 

Invitationer fra Facebooksiden

På sammen måde kan Facebooksiden invitere sine følgere. Indtil videre er det kun medlemmerne, vi vil have fat i, så inviter kun dem, der både følger siden og er medlem af en af sidens grupper. 

Det kræver, at Facebooksiden er medlem af Facebookgruppen.

 

Foreningens interne Facebookgruppe(r)

De fleste foreninger har én eller flere Facebookgrupper. Del gerne Facebookbegivenheden i relevante grupper. Det er en hurtig måde at nå ud til en mange medlemmer, og en stor del af del vil nok få en notifikation om, at der er et nyt opslag i gruppen. 

 

Nyhedsbrev til foreningens medlemmer

Hvis foreningen har et månedligt nyhedsbrev til egne medlemmer eller på anden måde kommunikerer pr. e-mail, kan man inkludere aktiviteter i den kommende tid. Igen er det en god vane altid at linke videre til Facebookbegivenhederne - og opfordre medlemmerne til at bruge dem.

 

Andet?

Er der andre måde at kommunikere elektronisk med sine medlemmer - og lokke dem til at svare på begivenheden?

Jeg har ikke taget sms med, for man smider sjældent et langt link til Facebookbegivenheden med der. Men i princippet kan manm vel også det.

 

Tilbage til: